maanantai 4. tammikuuta 2016

Tuleva vuosi 2016 - Suunnitelmat ja fiilikset


Terve! Vuosi vaihtui ja hengissä ollaan. Krapulaa ei ole, koska vuodenvaihteeseen ei kuulunut minkäänlaista alkoholilla läträämistä.

Tässä onkin ehkä suurin muutos mitä onnistuin tekemään vuonna 2015. Alkoholia ei enää kulu. Ja tämä ei ollut rankka ja hankala päätös vaikka moni voisi niin luulla - vaan se tapahtui kuin itsestään. Kroppa ja mieli vaan sanoi, että ei kiitos enää. Ymmärsin kuinka paljon parempi minulla on ilman, kuinka paljon kivempaa elämä on selvinpäin ja kuinka paljon haluan elämääni sellaisia asioita joista haluan nauttia myös arkena ilman humalaa.

Jes mä tein sen! Voin kertoa, että mun kroppa on paljon paremmassa kunnossa kuin silloin kun join. Lisäksi mieleni tila on täysin eri sfääreissä kuin aikaisemmin. Kaikille jotka juomattomuutta suunnittelee - en voi muuta kuin suositella. Vielä pari vuotta sitten absolutismi pelotti minua.
Ihailin ihmisiä jotka siihen pystyvät, mutta epäilin että itse en tule ikinä pystymään. Olin väärässä. Yhteiskunnan ja kaveriporukan paineet ovat valtavat asian suhteen, tuntuu että olet huomattavasti parempi tyyppi jos juot kuin jos et. Näin ollen oma kaveriporukka on päätöksen myötä harventunut ja muuttunut paljonkin. Se ei vaan haittaa minua, sillä olen ymmärtänyt kuinka tärkeää on että elämässäsi on juuri ne oikeanlaiset tyypit. Sellaiset joiden kanssa sinulla on samanlaiset arvot, tavoitteet ja mielipiteet. En tarkoita että kaikkien tarvitsisi olla samanlaisia, mutta jos elämänarvot ovat täysin erilaisia ei ystävyys yleensä etene kovin syvälle tasolle. 

Voin sanoa jopa rehellisesti että mulla on todella vähän tällä hetkellä ystäviä, mutta en jatka siltikään ryyppäämistä. Muutoksen myötä tajusin, että olin haalinut elämääni vain näitä kännikavereita jotka eivät todellisuudessa kovin hyviä ystäviä olekaan. Vaikka välillä on yksinäistä niin tiedän suunnan olevan oikea. Matka on tehnyt minusta vahvemman, ja olen vihdoin oikealla polulla etsimässä niitä oikeanlaisia ihmisiä elämääni. Ja vaikka niitä ei heti ilmaantuisi niin minulla on ihan hyvä näinkin. Tulen toimeen hyvin itsenikin kanssa. Koulu ja työ pitävät kiireisenä.

Vuosi 2016 jatkuu siis täysin alkoholittomana, koska ei vaan tee edes mieli. Alkoholi ei maistu ja baarit ei kiinnosta. Vuonna 2015 join vielä pari kertaa ennen kuin olin sinut asian kanssa, ettei homma enää toimi.


Juuri heränneenä, eli toisin sanoen ihan räjähtäneenä.

Vuotena 2015 onnistuin kasvamaan henkisesti paljon, niin sanotusti löytämään itseni. En kokonaan, mutta oikealla reitillä ollaan. Olen muuttanut ajatusmaailmaani paljon. Ottanut eri katsekontaktia ja perspektiiviä asioihin. Vuonna 2015 loppupuolella onnistuin löytämään liikunnan ilon, ja vuonna 2016 tavoitteena on vihdoin saada elämäntavat ravinnollisesti kuntoon. Haluan myös treenata säännöllisemmin ja useammin kuin ikinä - haluan myös niitä tuloksia että kehityn! 

Jotenkin tuntuu, että nyt on sellainen draivi päällä. Ensimmäistä kertaa elämässä sielu huutaa lenkkipoluille - parasta terapiaa ikinä! Lisäksi kuntosalilla treenaaminen ei ole enää tylsää kamalaa pakkopullaa vaan olen alkanut pitämään siitäkin. Olen oppinut tekemään treenejä monipuolisesti - en tahkoamaan samoja treenejä päivästä toiseen. Ja tämä on oikeasti iso ja hieno muutos elämässäni, koska en ole ikinä rakastanut liikuntaa lukuunottamatta ratsastusta. Ratsastuksen kuitenkin päätin jättää historiaan, koska sen harrastaminen vaatii liikaa aikaa, rahaa ja välineitä. Yleensä se pieni juttu mikä aina puuttuu oli se hevonen.. :D Joten, nyt jotain muuta näköpiiriin! Vaikka päätös hieman pelottaa ja satuttaa, niin tiedän näin olevan parempi. Miksi haaveilla asiasta joka ei toteudu ainakaan moneen kymmeneen vuoteen ja repiä itsensä rikki aina uudelleen ja uudelleen? Olen kyllästynyt kiintymään toisten hevosiin jotka kohta minulta taas viedään. Omaan hevoseen taas menisi aivan liikaa rahaa ja aikaa. Hevoseton on huoleton. Tärkein muutos on minulle se, että nautin myös muusta liikunnasta sillä aikaisemmin en ole saanut mitään irti mistään muusta vaan kaikki ovat tuntuneet tylsältä väkisin vääntämiseltä.


Käsissä on jo ehkä vähän muotoa, mutta liikaa sitä ylimääräistäkin.. Taistelu jatkuu! 

Vuodesta 2016 toivon rohkeuden vuotta. Rohkeutta seurata omaa sydäntä, tehdä valintoja ilman että mietin mitä muut ajattelevat. En halua tehdä asioita vaan miellyttääkseni muita. Haluan rämpiä omat polkuni avoimin mielin ja estoitta - otetaan vastaan rohkeasti kaikki mitä tulee. Haluan etsiä elämääni niitä omia juttuja, jotka tekevät minun elämästäni hyvää. Kaipaan myös elämääni jotain uutta, toivon että vuoden aikana tapahtuisi jotain repäisevän jännää ja erilaista. Minulla ei ole vain mitään ideaa mitä se voisi olla! Eniten kuitenkin toivon, ettei läheisilleni tapahdu mitään pahaa. 


Tahdon myös panostaa blogiin. Tämä on ollut ehdottoman hyvä asia elämässäni (paitsi nyt kun meinaan myöhästyä koulusta).. Pyrin panostamaan blogiin enemmän, sekä aion ostaa paremman puhelimen vihdoin 2016 aikana jotta kuvista saisi hieman laadukkaampia. Järkkäriä olen maailman laiskin raahaamaan mukana, joten kyllä se usein menee kännykällä kuvaamiseen. No tämä on tälläinen amatöörikirjoittajan amatöörimäinen treeniblogi joten ymmärretäänkö se, ettei elämässä ole kaikki täydellistä? :)

Hyvää Uutta vuotta kaikille! Pidetään silmät ja korvat avoinna - katsotaan mitä elämällä on meille tarjottavaa! Mukavaa viikon alkua kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen saamistani kommenteista, mutta pidetäänhän sisältö asiallisena! :)