perjantai 20. marraskuuta 2015

Lähtötilanne ja tavoitteet

Noniin, nyt olisi vuorossa projektin pakollinen lähtötilanne -postaus. Tuntuu oikeastaan todella oudolta julkaista itsestään kuvia, jossa näkee paljasta pintaa. En ole juurikaan tottunut sellaiseen; koska olen aina vihannut vähissä vaatteissa hengaamista koska mielestäni olen aina ollut epämiellyttävän näköinen ja läski/ruma. Tämä on kuitenkin tehtävä, koska julkisen kuntoilu/liikunta/elämäntapa projektin aloitin, on helpompi sitten seurata kehitystä.

Kaikkein surullisinta on, että kuvia katsoessani tajuan että en todellakaan ole lihava. Ymmärrän ja tiedän, että kropassani on paljon löysää ja ylimääräistä rasvaa mutta lihava en ole. Olen normaalipainon rajoissa; mutta henkisesti tunnen itseni koko ajan jotenkin todella isoksi. Kuvia katsoessani ihmettelen, olenko tosissani noin pieni?! Miksi sitä ei tajua itse? Paljon pienempi, kuin olen ajatellut. Kai olen henkisesti jäänyt siihen kroppaan, joka minulla on ollut silloin kun olen painanut eniten. Mutta vaikka kuvat yllättivät itseni, niin tehtävää toki on silti.

Olen noin 169cm pitkä, ja aamupaino tänä aamuna oli 66kg. Aikanaan olen isoimmillani painanut siis 80kg, noin 3-4 vuotta sitten. Tässä painossa olen nyt ollut jo noin vuoden/pari. Tavoite johon olisin tyytyväinen on 60 kiloa, sekä toivon että lihasmassaa saisi kasvatettua sekä kuntoa kohotettua. Painotan, että ehdottomasti katson ennemmin valokuvia sekä peiliä kuin vaakaa tai painoindeksiä. Mittanauhakin olisi hyvä, mutta olen niin kamalan laiska sitä käyttämään. Lisäksi parantuneet liikuntasuoritukset ovat myös hyvä mittari itselläni. Tavoitteeseen pyrin puhdistamalla ruokavaliota sekä lisäämällä liikuntaa aikaisempaan elämäntapaani verrattuna. Ruokailu (epäterveellisyys sekä epäsäännöllisyys) on ehkä silti lähiaikoina ollut se isoin ongelma.

Koen, että ongelmakohtani ovat erityisesti reisien sisäosat, takamus, vatsa & jenkkakahvat sekä käsien allit. Positiivisena itselläni on, että mielestäni minulla on aina ollut suht suuret lihakset ja ne erottuvat helposti kehostani vaikka hieman ylimääräistä on päällä.

Koen, että tästä on hyvä lähteä rakentamaan itseä ja omaa kuntoa. Tavoitteena on painon suhteen, että ennen ensi kesää olisi tavoitettu 60kg jolloin pystyy täysillä alkaa treenaamaan lihaskuntoa. Ja lähtötilanne kuvia tässä alla (älkää oksentako, hehhe).


Kuten kuvis huomaatte, että normaalipainon sisällä vaikka olenkin niin ylimääräistä tavaraa vartalolle kyllä on kertynyt. Keskivartaloa, reisiä ja alleja kun saisi vähän timmimmäksi niin avót!

Pyrin ottamaan kuvia kehityksestä/muutokset kerran/pari kuukaudessa, jotta näkee onko tapahtunut jotain muutosta vai ei. Kuulumisia yleisellä tasolla kuulette sitten useammin.

Olipas jännää tälläisiä puolialastomia kuvia laittaa itsestä, on taas yksi raja rikottu omassa elämässä.
Loppuun vielä kunnon tsemppikuva. :)



2 kommenttia:

  1. Hieno homma!!! :) Hyvin olet jaksanut, ja tosiaan... et kyllä mikään iso ole :). Joskus (usein) se oma pää ei tajua sitä, mitä peilistä näkyy. Itselläni sama ongelma. -20kg ja matka jatkuu, vaan pää ei ymmärrä muutosta. Valmentajani sanoi, että se tulee kyllä sieltä perästä, se hoksaaminen. Tsemppiä sinne!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi sekä tsempeistä! :)

      Tosiaan olen myös huomannut että pää tulee toisinaan paljonkin jäljessä. Jotenkin jännä juttu kuinka sitä sokaistuu itselleen, niin hyvässä kuin pahassa. Kuvista kuitenkin näkee hyvin muutoksen ja niihin kannattaakin vertailla onko muutosta tapahtunut.

      Sinulla on myös iso urakka takana ja tsemppiä matkasi varrelle! :)

      Hyvää talven odotusta!

      Poista

Olen iloinen saamistani kommenteista, mutta pidetäänhän sisältö asiallisena! :)