torstai 19. marraskuuta 2015

VALERIA BLOGIN SYNTY


Olet eksynyt jotain ihmeellistä reittiä Valeria blogiin, ja hyvä niin. Tervetuloa vaan oikein sydämellisesti!

Valeria on minun ensimmäiseen kunnon blogini, jolle aion antaa kaikkeni. Haluan panostaa tähän oikeasti ja ottaa blogin osaksi elämääni. Kirjoittaa intohimoisesti ja asenteella. Haluan tehdä blogista persoonallisen ja omankaltaiseni toteutuksen. Valeria nimi ei ole suinkaan oma nimeni, mutta sovittakoon että jonkinlainen taiteilijanimi. Halusin luoda blogille oman persoonallisen nimen - joka ei ole yhteydessä omaan nimeeni millään tavalla. Valeria on kuitenkin jostain selittämättömästä syystä kulkenut matkassani jo monia vuosia. Joten blogin nimeksi tuli näin sopivasti Valeria.

 

MISTÄ MINÄ KIRJOITAN BLOGIIN?

Olen jo monen vuoden ajan miettinyt blogin perustamista. Kirjoittaminen on aina kiehtonut minua, mutta minulla ei ole ollut minkäänlaista järkevää suunnitelmaa tai ideaa, että mistä blogi voisi kertoa. Olen kuitenkin huomannut usein, että kaipaan jonkinlaista alustaa jossa saan puida erilaisia asioita. Olen kova miettimään ja pähkäilemään erilaisia asioita, tuntuu hyvältä saada purkaa niitä ajatusten tasolta sanoiksi. Eräänä iltana touhutessani yksin kuntosalilla pohdin, että miksi en voisi kirjoittaa aiheista jotka ovat minulle tärkeitä tällä hetkellä. Niimpä päätin, että blogin aihe pyörii kuntoilun, treenaamisen, hyvinvoinnin sekä perus lifestylen ympärillä. Halusin luoda nimestä niin sanotusti neutraalin, jotta blogi voi muuttua minun mukana eikä se ole pakolla rajattu mihinkään tietynlaiseen aihealueeseen vaan fiiliksen mukaan mennään.

Nyt tavoitteenani on vihdoin saada liikunta säännölliseksi osaksi elämääni; toisin sanoen siitä on vihdoin tultava elämäntapa. Nautin liikkumisesta ja treenaamisesta; mutta jostain syystä sen ylläpitäminen on lähiaikoina ollut hyvin tahmeaa ja hankalaa. Nyt siihen on tultava muutos, koska tämä laiskuus heijastuu koko henkiseen olemukseeni (sekä fyysiseen). Olen kyllästynyt suht hyvään kuntooni; joka ei ole kuitenkaan tarpeeksi hyvä. Olen ollut pitkän aikaa sellainen "puolivalmis" tämän projektini kanssa.Olen kropaltani normaalipainon rajoissa, mutta silti olen itse epätyytyväinen omaan vartalooni ja tämä heijastuu myös jokapäiväiseen elämääni. Toivon, että saan oman hyvinvointini kuntoon niin henkisesti kuin fyysisestikin. Henkinen hyvinvointi on minulle tärkeämpää, kuin se miltä kroppani näyttää. En kuitenkaan ole voinut henkisesti kovin hyvin lähiaikoina; ja se kielii kyllä siitä että ei ole tullut liikuttua tarpeeksi ja syötyä tarpeeksi puhtaasti. Elämäntavat on laitettava lopullisesti ruotuun.

Blogi on siis taival minun mukanani; kuinka onnistun projektissani ja vien sitä eteenpäin. Liikunta on se asia, jonka avulla saan purettua paineeni fyysisesti; joten olkoot blogi paikka jossa voin tehdä saman henkisesti. Aion jakaa blogissani myös perus elämääni iloineen ja suruineen, joten postaukset eivät rajoitu ainoastaan liikuntaan, ravintoon sekä hyvinvointiin. Toivon, että saatte tutustua minuun ja elämääni hieman pintaa syvempää - koska vihaan pinnallisia ihmisiä. Syvällisiltä pohdinnoilta tuskin siis tulette välttymään, mutta pääasiassa yritetään saada tästä sellainen mukava lifestyle blogi.

  


KUKA MINÄ OLEN? 

Olen 23-vuotias nainen maalta. Nimeni on Sonja, terve vaan ja hauska tutustua. Asun todella pienellä paikkakunnalla, joten jonkinalinen maalaistollo tässä kai ollaan ja oikeastaan jopa nautin siitä. Metsä ja hiljaisuus ovat itselleni henkireikä, josta saan voimaa arkeeni. Tällä hetkellä opiskelen insinööriksi läheisessä kaupungissa, sekä työskentelen myyjänä opintojen ohessa. Arki on toisinaan siis melko hektistä aikataulujen sovittamista yhteen; liikunnalle pitää toisinaan raivata väkisin aikaa. Elämäni jakaa kanssani rakas mieheni, pari kissaa sekä Martti-koira. Asumme omakotitalossa, ja ihanin asia talossamme on varmasti se, että iso metsä lähtee heti pihatiemme päästä. Se onkin elämän parasta antia lähteä kiireisen päivän jälkeen hyvän musiikin tahdissa juoksemaan hiljaisille metsäpoluille.

Tällä hetkellä harrastan lenkkeilyn lisäksi kuntosalilla käymistä. Treenaaminen on melko rentoa, koska olen aika amatööri sen suhteen. Kuitenkin yritän oppia koko ajan uutta. Harmikseni oma intohimo ja innostus jotain tiettyä harrastusta kohtaan on ollut jo hukassa vuosia; joka on kai osa syy tämän projektini alkuun ja siihen, etten ole osannut tehdä liikunnasta täysin vielä elämäntapaa. Liikunta on vihdoin saatava takaisin säännölliseksi osaksi elämääni, koska voin vain niin paljon paremmin silloin kun liikun ja noudatan terveellisiä elämäntapoja. Tavoitteena on myös syödä mahdollisimman puhtaasti sekä parin kilon tiputus sekä kiinteytyminen ei olisi lainkaan pahitteeksi. Toivon, että tämän blogin myötä etenen päämäärässäni ja löydän taas elämääni asioita, joita rakastan tehdä koko sydämestäni. Peruskuntoni on melko hyvä koiran vuoksi - sen kanssa tulee tehtyä pari lenkkiä päivittäin.

Tämän projektin avulla toivon, että kasvan henkisesti sekä kehityn fyysisesti. Olisi hienoa joskus rikkoa joitakin omia raja-aitojani urheilun suhteen; esimerkiksi puolimaraton on käynyt mielessä. Sen aika ei kuitenkaan ole vielä sillä aion kuitenkin ensin keskittyä tähän operaation ja katsoa mitä tästä kehkeytyy. Koen, että olen melko vaatimaton elämän suhteen. En kaipaa koko ajan uusia matkoja ulkomaille tai materiaa; se lähinnä ahdistaa minua. Haluan vain elää terveen ja onnellisen elämän minulle rakkaiden ihmisien kanssa. Unelmina, jotka toivon seuraavan kymmenen vuoden sisään saavuttavani ovat koulusta valmistuminen, mieheni kanssa yhteisen talon ostaminen, työpaikka sekä perheen perustaminen. Kaikki kuitenkin aikanaan; tällä hetkellä keskitytään täysillä opiskeluun sekä tähän projektiin ja katsotaan mitä se tuo tullessaan.

Haluan panostaa arkiseen hyvinvointiin sekä nauttia elämän pienistä iloista. Pyrin nauttimaan arkisista asioista ja haluan olla tyytyväinen tämänhetkiseen elämääni; niihin asioihin joita minulla nyt on. En pidä siitä, että ihmiset ovat liian vaativia ja odottavat koko ajan jotain aikaa millloin asiat ovat paremmin. Toivon, että ihmiset osaisivat elää hetkessä ja nauttia siitä mitä nyt on - koska huomisesta ei ole varmuutta. Toivon, että ihmiset panostaisivat arkisiin asioihin, sillä kun on tyytyväinen omaan arkeensa niin uskon, että on melko tyytyväinen koko elämäänsä; sillä pitkältihän tämä homma arjen ympärillä pyörii. Pyrin ajattelemaan positiivisesti sekä muokkaamaan asenteestani sellaisen, että elämässä on hyvä tarpoa eteenpäin ja rämpiä itselleen sitä omaa polkua. Olen kai tietynlainen elämäntapaintiaani, joka haluaa kulkea omaa tietään eikä suinkaan niin kuin toiset ihmiset haluaisivat tai olettaisivat.

Tervetuloa mukaan matkalleni sekä seuraamaan projektini etenemistä. Postauksiini mahtuu varmasti paljon asioista perus elämästä sekä omasta arjestani treenaamisen ulkopuolellakin.

Ollaan kuulolla!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen saamistani kommenteista, mutta pidetäänhän sisältö asiallisena! :)